22 Mart 2016 Salı

Yapıştırma Yöntemiyle Varis Tedavisi

   Bizzat yaşayıp tecrübe etmiş bulunuyorum. Varis birçok kadın için görünüm açısından sıkıntı yaratan bir hastalık.. Benim için ise durum biraz daha farklı, bende görünürde pek birşey yoktu lakin ağrı,sızı çok fazlaydı. Aylarca üstesinden gelmeye çalıştım. İçten içede durum kötü galiba diyerek doktora gitmekten korktum.Sonunda gitmeye karar verdim ve soluğu Aydın Medline Hastanesi'nde aldım.
Doktorum Op.Dr. Kerem Yay ile tanışmam bu şekilde oldu. Başlarda varis olmuş olabileceğime inandıramadım kendisini çünkü bacağımda görünürde bir damar yada şişlik yoktu. Yinede bir doopler ultrason çektirelim bakalım durumuna dedi. İlk defa bu işlemi yaptırdım ve cidden çok ilginç bir histi. Damarımdaki kan kaçağının sesini duyabildim :D Sonuçları aldığımızda ise kötü tabloyla karşı karşıya kaldık. Sol bacağımda ilerlemiş biçimde varis vardı ve önüne geçmemiz gerekiyordu. Yaşım çok genç olduğu için çok şaşırdı doktorum.. Ama yapacak birşey yoktu. Ortak karar alarak yapıştırma yöntemiyle tedavi edilmesine karar verdik ve geçtiğimiz cuma günü ameliyatım gerçekleşti.. Aslında tam bir ameliyat değil kendisi kesik ve dikiş yok. İç bacakta bir delik açılarak katater yardımıyla damara girilip içine yapıştırıcı veriliyor. İnanamazsınız bu yapıştırıcı aslında japon yapıştırıcısının bir türevi :) Yapıştırıcı ile damar duvarları birbirine tutturulup damar iptal ediliyor ve 3 olan toplardamar sayısı 2 ye düşüyor.
   İnternette bu ameliyatı olan kimsenin yazdığı bir yazıya rastlamadım.Rastlasam belki biraz daha bu işlemi erteleyebilirdim çünkü gerçekten zor oluyor sonrası.. Bacakta bir gerilme hissi var sürekli ve damarlarda atmalar kramplar devam ediyor.. 3 ay varis çorabı giyme ve hayat boyu spor yapacak olmakta cabası.. Mecburiyetlerden nefret ediyorum :) Yılanın başını küçükken ezdik. Umarım hayatım boyunca bir daha bu şekilde sıkıntılar yaşamam bacağımla ilgili.. Bacağınızın kıymetini bilin kullanamamak dünyanın en kötü hissi :( Hala hasta yatağımdayım ordan yapıorm bu post'u :)  

   Bana çooook geçmiş olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder